Pierwsza generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat I
(B1)
Ilustracja
Volkswagen Passat I przed liftingiem
Inne nazwy Volkswagen Dasher
Producent Volkswagen
Projektant Giorgetto Giugiaro
Zaprezentowany Lipiec 1972
Okres produkcji 1973 – 1988
Miejsce produkcji Republika Federalna Niemiec (1949–1990) Emden
Australia Clayton
Brazylia São Paulo
Poprzednik Volkswagen Typ 4
Volkswagen K70
Następca Volkswagen Passat II
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 2 i 4-drzwiowy fastback
3 i 5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 3-biegowa automatyczna
4-biegowa manualna
Napęd przedni
Długość 4190 mm
Szerokość 1600 mm
Wysokość 1360 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Masa własna ~880 kg
Zbiornik paliwa 45 l
Liczba miejsc 5
Bagażnik 500 l
Ładowność ~430 kg
Dane dodatkowe
Modele
bliźniacze
Audi 80
Konkurencja Opel Ascona
Peugeot 504
Saab 900
Simca 1307
 
Volkswagen Passat I - tył
 
Volkswagen Passat I Variant
 
Volkswagen Passat I po liftingu
 
Volkswagen Passat I - tył wersji dwudrzwiowej po liftingu

Volkswagen Passat I został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w lipcu 1972 roku[1].

Nazwa Passat pochodzi od nazwy wiatru morskiego, wiejącego w strefie międzyzwrotnikowej - pasat. Pojazd zbudowany został na bazie płyty podłogowej zaprezentowanego w 1972 roku modelu Audi 80. Auto wyposażono w umieszczone wzdłużnie z przodu silniki napędzające przednią oś pojazdu. Za stylistykę pojazdu odpowiada włoski designer Giorgetto Giugiaro[1]. Podstawowa wersja pojazdu napędzana była zapożyczonym z modelu Audi 80 czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.3 55 KM. Bogatsze wersje napędzane były silnikami 1.5 75 KM oraz 85 KM[1].

W 1975 roku niemieccy inżynierowie zwiększyli pojemność skokową silnika 1.5 85 KM do 1.6 i zwiększyli moment obrotowy. W 1977 roku auto przeszło face lifting, a rok później do palety jednostek napędowych pojazdu wprowadzono silnik wysokoprężny 1.5 D o mocy 50 KM przejęty z Golfa I. W 1979 roku zaprezentowano Passata GLI z nowym silnikiem 1.6 wspomaganym wtryskiem paliwa[1].

Stanach Zjednoczonych Passata I oferowano pod nazwą Dasher.

Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]

  • L
  • LS
  • GLI
  • GLS
  • TS

Silniki[edytuj | edytuj kod]

Benzynowe:

  • R4 1.3 55 KM
  • R4 1.5 75 KM
  • R4 1.5 85 KM
  • R4 1.6 85 KM

Wysokoprężne:

  • R4 1.5 D 50 KM

 

Druga generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat II
(B2)
Ilustracja
Volkswagen Passat II przed liftingiem
Inne nazwy Ford Versailles
Nissan-VW Santana
Volkswagen Corsar
Volkswagen Carat
Volkswagen Dasher
Volkswagen Santana
Volkswagen Santana 2000
Volkswagen Quantum
Producent Volkswagen
Zaprezentowany Październik 1979
Okres produkcji 1979 – 1988 (Europa)
1984 – 2012 (Chiny)
Miejsce produkcji Republika Federalna Niemiec (1949–1990) Emden
Hiszpania Barcelona
Brazylia São Paulo
Meksyk Puebla
Australia Melbourne
Chińska Republika Ludowa Szanghaj
Japonia Zama
Południowa Afryka Uitenhage
Poprzednik Volkswagen Passat I
Następca Volkswagen Passat III
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 2 i 4-drzwiowy sedan
3 i 5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 3-biegowa automatyczna
4 i 5-biegowa manualna
Napęd przedni
Syncro
Długość hatchback: 4435 mm
kombi: 4540 mm
Santana: 4545 mm
GL: 4559 mm
GL Syncro: 4590 mm
Szerokość 1685 mm
Santana: 1695 mm
GL: 1707 mm
GL Syncro: 1694 mm
Wysokość 1385 mm
Santana: 1400 mm
GL: 1392 mm
GL Syncro: 1473 mm
Rozstaw osi 2550 mm
Masa własna 940 - 1144 kg
Zbiornik paliwa 60 l
Liczba miejsc 5
Bagażnik 5d: 390 - 1285 l
kombi: 500 - 1525 l
Dane dodatkowe
Pokrewne Audi 80
Volkswagen Santana
Konkurencja Ford Sierra
Mazda 626
Opel Ascona
Peugeot 405
Renault 21
Toyota Carina
 
Volkswagen Passat II - tył
 
Volkswagen Passat II Variant
 
Volkswagen Passat II po liftingu
 
Volkswagen Passat II po liftingu - tył
 
Volkswagen Santana - wersja sedan
 
FAW Volkswagen Santana 2000
 
FAW Volkswagen Santana 2012

Volkswagen Passat II został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w październiku 1979 roku.

Samochód wszedł do sprzedaży w 1981 roku kontynuując stylistykę rozpoczętą modelem B1. Pojazd otrzymał zupełnie nową rodzinę jednostek napędowych, a w 1982 roku wprowadzony został zupełnie nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l i mocy 70 KM, a także model trójbryłowego sedana oferowanego pod nazwą Santana. W 1984 roku do sprzedaży wprowadzono wersję z napędem na cztery koła – Syncro[1]. W tym samym roku zaprezentowano dwie nowe benzynowe jednostki napędowe - R4 1.8 i R5 2.0.

W 1985 roku auto przeszło delikatna modernizację w postaci kilku wewnętrznych i zewnętrznych elementów stylistycznych[2]. Zmienione zostały m.in. przednie zderzaki i atrapa chłodnicy. Również w tym roku zmieniono nazwę wersji sedan z Santana na Passat (egzemplarze wyprodukowane w Europie).

Na początku lat 80. zaprezentowany została model B2 w pakiecie Formel E, którego powstanie wiąże się z kryzysem naftowym. Auto charakteryzowało się zupełnie nowym wskaźnikiem pokazującym aktualny stan spalanego paliwa oraz specjalną strzałką, która świeciła w momencie najbardziej ekonomicznego prowadzenia pojazdu. Pojazd wyposażono w innowacyjny układ start&stop dzięki któremu kierowca mógł podczas postoju np. na światłach nacisnąć przycisk STOP, po czym silnik kończył pracę do czasu, gdy jednocześnie nie wciśnięto pedału gazu i sprzęgła lub nie przekręcono stacyjki w pozycję START[2].

Produkcja wersji sedan pod nazwą Santana była kontynuowana aż do 2012 roku. Samochód przeszedł w międzyczasie dwie duże modernizacje, w ramach których zmieniono wygląd przedniej i tylnej części nadwozia.

Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]

  • C
  • CL/CL5
  • GL/GL5
  • GT
  • Trend
  • Tramp
  • Trophy
  • Arena

W zależności od wersji wyposażeniowej oraz rynku zbytu pojazdu, auto wyposażone mogło być m.in. w elektryczne sterowanie szybelektryczne sterowanie lusterekelektrycznie regulowany szyberdach, wspomaganie kierownicy, tempomat podgrzewane fotele oraz klimatyzację.

Silniki[edytuj | edytuj kod]

Benzynowe:

  • R4 1.3 55 KM
  • R4 1.6 69 KM
  • R4 1.6 72 KM
  • R4 1.6 75 KM
  • R4 1.8 87 KM
  • R4 1.8 90 KM
  • R4 1.8 112 KM
  • R4 1.9 115 KM
  • R5 2.0 115 KM
  • R5 2.1 115 KM
  • R5 2.2 115 KM
  • R5 2.2 120 KM
  • R5 2.2 136 KM

Wysokoprężne:

  • R4 1.6 D 54 KM
  • R4 1.6 TD 70 KM
  • R4 1.6 TDic 80 KM

 

Trzecia generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat III
(B3)
Ilustracja
Volkswagen Passat III
Producent Volkswagen
Zaprezentowany Geneva Motor Show 1989
Okres produkcji 1988 – 1993
Miejsce produkcji Niemcy Emden
Czechosłowacja Bratysława
Poprzednik Volkswagen Passat II
Następca Volkswagen Passat IV
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 4-biegowa automatyczna
5-biegowa manualna
Napęd przedni
Syncro
Długość 4575 mm
Szerokość 1705 mm
Wysokość 1430 mm
Rozstaw osi 2625 mm
Syncro: 2630 mm
Zbiornik paliwa 70 l
Liczba miejsc 5
Bagażnik sedan: 495 - 820 l
kombi: 465 - 1500 l
Dane dodatkowe
Pokrewne Volkswagen Golf
Konkurencja Ford Sierra
Mazda 626
Opel Vectra
Peugeot 405
Renault 21
Toyota Carina
 
Volkswagen Passat III - tył
 
Volkswagen Passat III Variant

Volkswagen Passat III został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 1989 roku.

Stylistom Volkswagena postawiono za zadanie stworzyć zupełnie nowy projekt Passata B3. Auto jest bardziej stonowane i mniej ekstrawaganckie, a także bardzo aerodynamiczne. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0.29[3]. Przy prezentacji nowego modelu zrezygnowano z dotychczasowych wersji nadwoziowych pojazdu na rzecz wersji sedan i kombi, która to opcjonalnie wyposażona mogła być w pneumatyczne zawieszenie Nivomat[2][3]. Jest to także pierwszy model Passata z silnikiem umieszczonym poprzecznie[1].

W 1991 roku auto przeszło delikatny lifting.

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1989 model zajął 3. pozycję (za Fiatem Tipo i Oplem Vectrą A)[4].

Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]

  • CL
  • GL
  • GT
  • G60
  • Arriva - edycja specjalna
  • Classic Line - edycja specjalna
  • Exclusive - edycja specjalna
  • Pacific - edycja specjalna
  • Trend - edycja specjalna

Silniki[edytuj | edytuj kod]

Silnik Pojemność
skokowa
[cm³]
Typ
silnika
Kod
silnika
Liczba
cylindrów
/zaworów
Moc maksymalna
[KM] przy obr/min
Maks. moment
obrotowy [Nm]
przy obr/min
Lata
produkcji
Silniki benzynowe:
1.6 8V 1595 R4 RF, 1F 4/8 72 (53)/5200 120/2600 1988 - 1993
1.6 8V 1595 R4 EZ, ABN 4/8 75 (53)/5200 120/2600 1988 - 1993
1.8 8V 1781 R4 AAM 4/8 75 (53)/5000 140/2500 1990 - 1993
1.8 8V 1781 R4 RP, ABS 4/8 90 (66)/5500 142/3000 1988 - 1993
1.8 8V 1781 R4 PF 4/8 107 (79)/5400 157/3800 1988 - 1990
1.8 8V 1781 R4 PB 4/8 112 (82)/5500 159/4000 1988 - 1990
1.8 8V G60 1781 R4 PG 4/8 160 (118)/5600 225/3800 1988 - 1993
2.0 8V 1984 R4 2E 4/8 115 (85)/5400 166/3200 1990 - 1993
2.0 16V 1984 R4 9A 4/16 136 (100)/5800 180/4400 1988 - 1993
2.8 12V 2792 VR6 AAA 6/12 174 (128)/5800 235/4200 1990 - 1993
Silniki wysokoprężne:
1.6 TD 1588 R4 RA, SB 4/8 80 (59)/4500 155/2500-3000 1988 - 1989
1.9 D 1896 R4 1Y 4/8 68 (50)/4400 127/2200-2600 1989 - 1993
1.9 TD 1896 R4 AAZ 4/8 75 (55)/4400 150/2200-2800 1991 - 1993

 

Czwarta generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat IV
(B4)
Ilustracja
Volkswagen Passat IV
Producent Volkswagen
Zaprezentowany Sierpień 1993
Okres produkcji 1993 – 1997
Miejsce produkcji Niemcy Emden
Poprzednik Volkswagen Passat III
Następca Volkswagen Passat V
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 4-biegowa automatyczna
5-biegowa manualna
Napęd przedni
AWD
Długość 4610 mm
kombi: 4597 mm
Szerokość 1714 mm
Wysokość 1433 mm
kombi: 1491 mm
Rozstaw osi 2624 mm
Masa własna 1220 - 1480 kg
Liczba miejsc 5
Bagażnik 495 l
kombi: 465 l
Dane dodatkowe
Konkurencja Citroën Xantia
Ford Mondeo
Honda Accord
Mazda 626
Nissan Primera
Opel Vectra
Peugeot 405
Renault Laguna
Toyota Carina
 
Volkswagen Passat IV - tył
 
Volkswagen Passat IV Variant

Volkswagen Passat IV został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w sierpniu 1993 roku.

Volkswagen Passat B4 jest tak naprawdę gruntownie zmodernizowanym modelem B3, w stosunku do którego przeprojektowane zostało nadwozie oraz odświeżone wnętrze. Z zewnątrz pojazd upodobniony został do innych ówcześnie produkowanych modeli marki[1]. Przy okazji podniesiony został poziom bezpieczeństwa pojazdu dzięki zastosowaniu m.in. w pełni kontrolowanych stref zgniotu, pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa, zagłówków dla pasażerów, teleskopowej kolumny kierowniczej oraz wydajniejszego układu hamulcowego[2].

W 1995 roku auto poddano delikatnej modernizacji, która obejmowała jedynie kilka zmian elementów stylistycznych, w tym m.in. przyciemnienie tylnych lamp. Przy okazji wprowadzony został nowy silnik benzynowy 1.6 l o mocy 101 KM. Rok później auto przeszło kolejną modernizację, w ramach której wyeliminowane zostały oznaczenia wersji wyposażeniowych CL, GL oraz GT, a także wzbogacono gamę jednostek wysokoprężnych o silnik 1.9 TDI o mocy 110 KM[2].

Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]

  • CL
  • GL
  • GT
  • GLX
  • GLS
  • Exclusive

Silniki[edytuj | edytuj kod]

Silnik Pojemność
skokowa
[cm³]
Typ
silnika
Kod
silnika
Liczba
cylindrów
/zaworów
Moc maksymalna
[KM] przy obr/min
Maks. moment
obrotowy [Nm]
przy obr/min
Przyspieszenie
0-100 km/h
[s]
Prędkość
maksymalna
[km/h]
Lata
produkcji
Silniki benzynowe:
1.6 8V 1595 R4 AEK 4/8 100 (74)/5800 135/4400 12,9 186 1994 - 1995
1.6 8V 1595 R4 AFT 4/8 100 (74)/5800 140/3500 12,9 186 1995 - 1997
1.8 8V 1781 R4 AAM, ANN 4/8 75 (55)/5000 140/2500 15,5 169 1993 - 1997
1.8 8V 1781 R4 ADZ 4/8 90 (66)/5000 145/2500 14,4 182 1993 - 1997
2.0 8V 1984 R4 2E, ADY 4/8 115 (85)/5400 166/3200 11,8 195 1993 - 1997
2.0 8V 1984 R4 AGG 4/8 115 (85)/5400 166/2600 11,8 195 1995 - 1997
2.0 16V 1984 R4 ABF 4/16 150 (110)/6000 180/4800 9,7 213 1994 - 1997
2.8 VR6 2792 VR6 AAA 6/12 174 (128)/5800 235/4200 8,7 224 1993 - 1997
2.9 VR6 2861 VR6 ABV 6/12 184 (135)/5800 245/4200 9,2 218 1994 - 1997
Silniki wysokoprężne:
1.9 TD 1896 R4 AAZ 4/8 75 (55)/4200 150/2400-3400 18 165 1993 - 1997
1.9 TDI 1896 R4 1Z 4/8 90 (66)/4000 202/1900 14,1 178 1993 - 1996
1.9 TDI 1896 R4 AHU 4/8 90 (66)/4000 210/1900 14,1 178 1996 - 1997
1.9 TDI 1896 R4 AFN 4/8 110 (81)/4150 235/1900 11,9 193 1996 - 1997

 

Piąta generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat V
(B5)
Ilustracja
Volkswagen Passat B5 przed liftingiem
Producent Volkswagen
Zaprezentowany Lipiec 1996
Okres produkcji 1996 – 2005
Miejsce produkcji Niemcy Emden
Niemcy Zwickau
Ukraina Sołomonowo
Chińska Republika Ludowa Anting
Poprzednik Volkswagen Passat IV
Następca Volkswagen Passat VI
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 4 i 5-biegowa automatyczna
5 i 6-biegowa manualna
Napęd przedni
Syncro (do 1999)
4Motion (od 1999)
Długość 4669 mm
4675 mm (kombi)
4703 mm (FL)
4682 mm (kombi FL)
Szerokość 1740 mm
1742 mm (FL)
Wysokość 1459 mm
kombi: 1468 mm
1462 mm (FL)
1498 mm (kombi FL)
Rozstaw osi 2705 mm
Masa własna 1343 - 1733 kg
Zbiornik paliwa 62 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 3 gwiazdek
Bagażnik sedan: 475 - 800 l
sedan 4Motion: 400 - 725 l
kombi: 495 - 1600 l
kombi 4Motion: 450 - 1545 l
Dane dodatkowe
Pokrewne Audi A4
Škoda Superb
Konkurencja Ford Mondeo
Honda Accord
Mazda 626
Nissan Primera
Opel Vectra
Renault Laguna
 
Volkswagen Passat V - tył
 
Volkswagen Passat V Variant
 
Volkswagen Passat V po liftingu
 
Volkswagen Passat V - tył po liftingu
 
Volkswagen Passat V Variant po liftingu

Volkswagen Passat V został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 1996 roku[1].

Volkswagen Passat B5 został zbudowany całkowicie od podstaw. Bazuje na płycie podłogowej modelu Audi A4 B5 zaprezentowanego w 1994 roku. Auto otrzymało opływową sylwetkę oraz zostało lepiej wykończone. Nadwozie pojazdu zostało w pełni ocynkowane[1]. W pojeździe zastosowane zostały silniki montowane wzdłużnie, a rolę podstawowej jednostki napędowej pełnił silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 101 KM.

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1997 model zajął 3. pozycję (za Renault Megane Scenic i Fordem Ka)[5].

Lifting[edytuj | edytuj kod]

Wersję po gruntownej modernizacji zaprezentowano w listopadzie 2000 roku. Auto wyróżnia się gruntownie zmienioną stylistyką nadwozia, delikatnie przeprojektowanym wnętrzem oraz zmodernizowaną gamą jednostek napędowych. Charakterystycznym elementem modelu po liftingu jest chromowana atrapa chłodnicy, nowocześniejsze reflektory przednie oraz lampy tylne, zestaw wskaźników otrzymał chromowane obwódki[1].

W 2001 roku zaprezentowana została najmocniejsza i najlepiej wyposażona wersja W8 wyposażona w silnik W8 o pojemności 4 l oferujący moc 275 KM i 370 Nm. Silnik ten to połączenie dwóch jednostek czterocylindrowych o pojemności 2 l. Standardowo auto wyposażone zostało w napęd 4Motion oraz 6-biegową manualną bądź 5-biegową automatyczną skrzynię biegów[1].

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Auto oferowane było w różnych wersjach i edycjach specjalnych, jednak wyposażenie dowolnie można było konfigurować. Podstawowym wyposażeniem pojazdu był system ABS, wspomaganie kierownicy i 2 poduszki powietrzne. Za dopłatą auto doposażyć można było m.in. w elektryczne sterowanie szyb, podgrzewanie i elektryczne sterowanie lusterekklimatyzację manualną bądź automatyczną, system ASRESP, dodatkowe poduszki powietrzne (maks 6), zmieniarkę płyt CD, podgrzewane fotele, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, uchwyt na telefon nokia (współpracujący z radiem), komputer pokładowy, światła przeciwmgłowe oraz system nawigacji satelitarnej i skórzaną tapicerkę.

Wersje wyposażeniowe (wersja po liftingu)[edytuj | edytuj kod]

  • Basic
  • Comfortline
  • Trendline
  • Highline
  • Exclusive
  • Sportline
  • W8
  • Business

W zależności od wersji wyposażeniowej pojazdu, auto wyposażone może być m.in. w komplet poduszek powietrznych, system ABS i ESPelektryczne sterowanie szybelektryczne sterowanie lusterekelektrycznie sterowany szyberdachklimatyzację manualną bądź automatyczną, wielofunkcyjną kierownicę, system nawigacji satelitarnej oraz skórzaną tapicerkę, a także reflektory ksenonowe.

Silniki[edytuj | edytuj kod]

Silnik Pojemność
skokowa
[cm³]
Typ
silnika
Kod
silnika
Liczba
cylindrów
/zaworów
Moc maksymalna
[KM] przy obr/min
Maks. moment
obrotowy [Nm]
przy obr/min
Przyspieszenie
0-100 km/h
[s]
Prędkość
maksymalna
[km/h]
Lata
produkcji
Silniki benzynowe:
1.6 1595 R4 ADP/AHL/ARM/ANA 4/8/16 101 (74)/5300 140/3800 13,1 184 10.1996 - 08.2000
1.8 20V 1781 R4 ADR/APT/ARG 4/20 125 (92)/5800 168/3500 11,2 199 12.1996 - 08.2000
1.8 T 1781 R4 AEB/APU/ANB 4/20 150 (110)/5700 210/1750-4600 8,8 214 10.1996 - 08.2000
2.0 8V 1984 R4 AUZ/ASU/AVA 4/8 120 (88)/5600 175/2600 12,6 192 01.2000 - 08.2000
2.3 VR5 2324 VR5 AGZ 5/10 150 (110)/6000 205/3200 9,1 214 09.1997 - 08.2000
2.8 V6 2771 V6 ACK/APR 6/30 193 (142)/6000 280/3200 7,9 232 05.1997 - 08.2000
Silniki wysokoprężne:
1.9 TDI 1896 R4 AHU/AHH 4/8 (90/1500 210/1900 13.4 178 10.1996 - 08.2000
1.9 TDI 1896 R4 AFN/AVG 4/8 110 (81)/4150 235/1900 11,3 195 08.1996 - 08.2000
1.9 TDI PD 1896 R4 AVB 4/8 100 (74)/4000 250/1900 12,8 184 01.2000 - 08.2000
1.9 TDI PD 1896 R4 AJM 4/8 116 (85)/4000 285/1900 11 194 01.1999 - 12.1999
1.9 TDI PD 1896 R4 AVF 4/8 131(96)/4000 310/1900 11 194 01.2000 - 08.2000
2.5 TDI 2496 V6 AFB/AKN 6/24 150 (110)/4000 310/1500-3200 9,6 214 08.1998 - 08.2000

Silniki (wersja po liftingu)[edytuj | edytuj kod]

Silnik Pojemność
skokowa
[cm³]
Typ
silnika
Kod
silnika
Liczba
cylindrów
/zaworów
Moc maksymalna
[KM] przy obr/min
Maks. moment
obrotowy [Nm]
przy obr/min
Przyspieszenie
0-100 km/h
[s]
Prędkość
maksymalna
[km/h]
Lata
produkcji
Silniki benzynowe:
1.6 1595 R4 ALZ 4/8/16 102 (75)/5600 148/3800 13,3 200 10.2000 - 05.2005
1.8 T 1781 R4 AWT 5/20 150 (110)/5700 210/1750-4600 8,8 214 10.2000 - 05.2005
2.0 8V 1984 R4 AZM 4/8 115 (85)/5400 172/3500 11,5 209 10.2000 - 05.2005
2.0 20V 1984 R4 ALT 5/20 130 (96)/5700 195/3300 10,3 212 11.2001 - 05.2005
2.3 VR5 2324 VR5 AZX 5/20 170 (125)/6200 225/3200 9,1 214 01.2001 - 12.2002
2.8 V6 2771 V6 AMX 6/30 193 (142)/6000 280/3200 8,0 232 10.2000 - 05.2005
4.0 W8 3999 W8 BDN/BDP 8/32 275 (202)/6000 370/2750 6,8 250 09.2001 - 09.2004
Silniki wysokoprężne:
1.9 TDI PD 1896 R4 AVB 4/8/16 100 (74)/4000 250/1900 12,8 184 10.2000 - 05.2005
1.9 TDI PD 1896 R4 AWX 4/8 130 (96)/4000 285/1750-2500 10 208 10.2000 - 05.2005
1.9 TDI PD 1896 R4 AVF 4/8/16 131 (96)/4000 310/1900 9,9 215 10.2000 - 05.2005
2.0 TDI PD 1968 R4 BGW 4/8/16 136 (100)/4000 335/1900 9,2 211 11.2003 - 05.2005
2.5 TDI VP 2496 V6 AKN 6/24 150 (110)/4000 310/1500-3200 9,8 214 10.2000 - 05.2003
2.5 TDI VP 2496 V6 BDG 6/24 163 (120)/4000 350/1500-3000 8,7 226 05.2003 - 05.2005
2.5 TDI VP 2496 V6 BDH/BAU 6/24 180 (132)/4000 370/1500-2500 9 223 01.2003 - 05.2005

PD - Pompowtryskiwacz VP - Pompa wtryskowa

 

Szósta generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat VI
(B6)
Ilustracja
Volkswagen Passat VI
Inne nazwy Volkswagen Magotan
Producent Volkswagen
Projektant Robert Lešnik
Zaprezentowany Geneva Motor Show 2005
Okres produkcji 2005 – 2010
Miejsce produkcji Niemcy Emden
Niemcy Zwickau
Rosja Kaługa
Indie Aurangabad
Angola Luanda
Ukraina Sołomonowo
Malezja Pekan
Chińska Republika Ludowa Changchun
Poprzednik Volkswagen Passat V
Następca Volkswagen Passat VII
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 5 i 6-biegowa manualna
6 i 7-biegowa DSG
Napęd przedni
4Motion
Długość 4765 mm
kombi: 4774 mm
Szerokość 1820 mm
Wysokość 1472 mm
kombi: 1517 mm
Rozstaw osi 2709 mm
Masa własna 1343 - 1750 kg
Zbiornik paliwa 70 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 5 gwiazdek
Bagażnik 565 - 1091 l
sedan 4Motion: 541 - 1067 l
kombi: 603 - 1730 l
kombi 4Motion: 588 - 1716 l
Dane dodatkowe
Pokrewne Škoda Superb
Volkswagen Passat CC
Konkurencja Citroën C5
Fiat Croma
Ford Mondeo
Honda Accord
Mazda 6
Peugeot 407
Renault Laguna
Toyota Avensis
 
Volkswagen Passat VI
 
Volkswagen Passat VI Variant

Volkswagen Passat VI został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2005 roku.

W stosunku do modelu B5 auto wyróżnia się zupełnie nową stylistyką, powiększonym wnętrzem oraz nowocześniejszą mechaniką[1]. Charakterystycznym elementem nadwozia pojazdu jest ogromna, chromowana atrapa chłodnicy[6].Pojazd pod koniec produkcji 2009/2010 rok przeszedł drobny face lifting mający na celu zmiany wewnątrz takie jak kierownica, panel klimatyzacji nawigacji i zegarów, z zewnątrz został poprawiony grill, zderzak, klapa i światła Bi-xenonowe.

Chinach auto oferowane było pod nazwą 'Magotan.

Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]

  • Trendline
  • Comfortline
  • Highline
  • Sportline
  • R-Line
  • R36

Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. system ABS i ESPelektryczne sterowanie szyb przednich oraz półautomatyczną klimatyzację i radio 2DIN oraz elektryczny hamulec postojowy. W zależności od wersji wyposażeniowej opcjonalnie auto doposażyć można było m.in. w elektryczne sterowanie szyb tylnych, elektryczne sterowanie lusterek, wielofunkcyjną kierownicę, reflektory ksenonowetempomat oraz skórzaną tapicerkę[7], drewniane wstawki na konsoli centralnej oraz drewniane koło kierownicy i 16 lub 17-calowe allufelgi. System nawigacji satelitarnej montowany opcjonalnie w pojeździe występuje w kilku wersjach: RNS300 z monochromatycznym wyświetlaczem, RNS310 z kolorowym wyświetlaczem oraz RNS500 z kolorowym wyświetlaczem i funkcją odbioru informacji TMC.

Silniki[edytuj | edytuj kod]

Na rynki europejskie przewidziano jednostki:

  • Benzynowe:
  • 1.4 TSI – 1398 cm³ o mocy 122 KM;
  • 1.4 TSI EcoFuel – 1398 cm³ o mocy 150 KM;
  • 1.6 8V – 1595 cm³ o mocy 102 KM;
  • 1.6 FSI – 1598 cm³ o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
  • 1.8 TSI – 1798 cm³ o mocy 160 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
  • 2.0 FSI – 1984 cm³ o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(Tiptronic)
  • 2.0 TSI – 1984 cm³ o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic-DSG)
  • 3.2 FSI VR6 – o mocy 250 KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
  • R36 3.6 FSI VR6 – o mocy 300 KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
  • Diesla:
  • 1.6 TDI 16V (CR) 1598 cm³ o mocy 105 KM;
  • 1.9 TDI (PD) – 1896 cm³ o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 110 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 136 KM;
  • 2.0 TDI (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 140 KM;od lutego 2008,skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
  • 2.0 TDI Blue TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 143 KM;wersja Euro 6,od stycznia 2009, z katalizatorem SCR
  • 2.0 TDI 16V (PD) – 1968 cm³ o mocy 170 KM;
  • 2.0 TDI 16V (CR) – 1968 cm³ o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)

Ameryce Północnej, Passat dostępny jest z silnikami:

  • 2.0 TSI o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
  • R36 3.6 FSI VR6 – o mocy 300KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)*

Wersje wyposażeniowe

  • Trendline
  • Comfortline
  • Highline
  • Sportline
  • R-Line
  • R36

Do wersji europejskich przewidziano następujące wersje wyposażenia:

  • Trendline-Podstawowa wersja wyposażeniowa. Charakteryzuje się czarnym wykończeniem listw na drzwiach i listw nad oknami. Można ją także rozpoznać po tym iż nie ma uchwytów na kubki na desce rozdzielczej.
  • Comfortline-Rozszerzona wersja. Posiada chromowane listwy na drzwiach. Ma uchwyty na kubki na desce rozdzielczej. Posiada dzieloną tylną kanapę (w wersji sedan). Jako wyposażenie dodatkowe można dokupić do niej skórzane siedzenia i tylną kanapę.
  • Highline-Najwyższa wersja wyposażeniowa. Poznać ją można po chromowanych listwach na atrapie chłodnicy. Deska rozdzielcza jest wykończona drewnem. W standardzie są skórzane siedzenia i tylna kanapa oraz felgi aluminiowe.
  • Sportline-Bardziej sportowa odmiana, główne cechy wersji sportline to sportowa kierownica trójramienna w skórze, obramowanie szyb w kolorze czarnym, listwy boczne oraz te na tylnym zderzaku ozdobne (chromowane), sportowe siedzenia z przodu z regulacją pochylenia oparcia i podparcia odcinka lędźwiowego (dla fotela kierowcy sterowane elektrycznie), obniżone o 15mm sportowe zawieszenie lepiej spisujące się na trasach szybkiego ruchu, zmniejszenie wychyłu samochodu na zakrętach. Zazwyczaj szersze opony na allufelgach 16-sto lub 17-sto calowych. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. system ABS i ESPelektryczne sterowanie szyb przednich oraz półautomatyczną klimatyzację i radio 2DIN oraz elektryczny hamulec postojowy. W zależności od wersji wyposażeniowej opcjonalnie auto doposażyć można było m.in. w elektryczne sterowanie szyb tylnych, elektryczne sterowanie lusterek, wielofunkcyjną kierownicę, reflektory ksenonowetempomat oraz skórzaną tapicerkę[8], drewniane wstawki na konsoli centralnej oraz drewniane koło kierownicy i 16 lub 17-calowe allufelgi. System nawigacji satelitarnej montowany opcjonalnie w pojeździe występuje w kilku wersjach: RNS300 z monochromatycznym wyświetlaczem, MFD 2 CD i DVD kolorowy wyświetlacz, RNS310 z kolorowym wyświetlaczem oraz RNS500 z kolorowym wyświetlaczem i funkcją odbioru informacji TMC.

W opcjach wyposażenia znajdują się także nawigacje satelitarne GPS:

  • RNS 300-Nawigacja satelitarna przedstawiana na wyświetlaczu monochromatycznym (czarno-białym). Nawigacja nie wyświetla mapy. Posiada wbudowaną funkcję odbioru informacji TMC (funkcja niedostępna w Polsce).
  • RNS 310-Nawigacja satelitarna przedstawiana na wyświetlaczu kolorowym.
  • RNS 500-Nawigacja satelitarna przedstawiana na wyświetlaczu kolorowym. Posiada wbudowaną funkcję odbioru informacji TMC (funkcja niedostępna w Polsce)
  • MFD2 CD i DVD - Nawigacja satelitarna przedstawiana na wyświetlaczu kolorowym jak również na liczniku w wersjach z tzw. dużym FIS-em. Posiada wbudowaną funkcję odbioru informacji TMC (funkcja niedostępna w Polsce)
 
Wersja Silnik: Układ zasilania: Średnica × skok tłoka: St. sprężania: Moc maksymalna: Maks. moment obrotowy 0–100 km/h: V-max:
Silniki benzynowe:
1.4 TSI [9] R4 1,4 l (1390 cm³), DOHCturbo wtrysk bezpośredni 76,50 mm × 75,60 mm 10,0:1 122 KM (90 kW) przy 5000 obr./min 200 Nm przy 1500–4000 obr./min 10,5 s 203 km/h
1.6 8V MPI R4 1,6 l (1595 cm³), OHC wtrysk wielopunktowy 81,00 mm × 77,40 mm 10,5:1 102 KM (75 kW) przy 5600 obr./min 148 Nm przy 3800 obr./min 12,4 s 190 km/h
1.6 FSI[10] R4 1,6 l (1598 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 76,50 mm × 86,90 mm 12,0:1 115 KM (84 kW) przy 6000 obr./min 155 Nm przy 4000 obr./min 11,4 s 200 km/h
1.8 TSI[11] R4 1,8 l (1798 cm³), DOHCturbo wtrysk bezpośredni 82,50 mm × 84,10 mm 9,8:1 160 KM (118 kW) przy 5000 obr./min 250 Nm przy 1500–4200 obr./min 8,6 s 220 km/h
2.0 FSI[12] R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 82,50 mm × 92,80 mm 11,5:1 150 KM (110 kW) przy 6000 obr./min 200 Nm przy 3500 obr./min 9,4 s 213 km/h
2.0 TSI[13] R4 2,0 l (1984 cm³), DOHCturbo wtrysk bezpośredni 82,50 mm × 92,80 mm 10,3:1 200 KM (147 kW) przy 5100 obr./min 280 Nm przy 1800–5000 obr./min 7,7 s 235 km/h
3.2 V6[14] V6 3,2 l (3168 cm³), DOHC wtrysk bezpośredni 86,00 mm × 90,90 mm 10,9:1 250 KM (184 kW) przy 6250 obr./min 330 Nm przy 2750–3750 obr./min 6,9 s 246 km/h
3.6 (USA)[15] V6 3,6 l (3598 cm³), DOHC wtrysk Bo Mot 89,00 mm × 96,40 mm 11,5:1 284 KM (209 kW) przy 6200 obr./min 359 Nm przy 2750 obr./min 6,6 s 209 km/h
R36[16] V6 3,6 l (3598 cm³), DOHC wtrysk Bo Mot 89,00 mm × 96,40 mm 12,3:1 300 KM (220 kW) przy 6600 obr./min 350 Nm przy 2400–5300 obr./min 5,6 s 250 km/h
Silniki wysokoprężne:
1.6 TDI[17] R4 1,6 l (1598 cm³), DOHCturbo common rail 79,50 mm × 80,50 mm 16,5:1 105 KM (77 kW) przy 4400 obr./min 250 Nm przy 1500–2500 obr./min 12,7 s 190 km/h
1.9 TDI[18] R4 1,9 l (1896 cm³), DOHCturbo wtrysk bezpośredni 79,50 mm × 95,50 mm 19,0:1 105 KM (77 kW) przy 4000 obr./min 250 Nm przy 1900 obr./min 12,1 s 188 km/h
2.0 TDI[19] R4 2,0 l (1968 cm³), DOHCturbo common rail 81,00 mm × 95,50 mm 16,5:1 110 KM (81 kW) przy 4200 obr./min 250 Nm przy 1500–2500 obr./min 11,8 s 192 km/h
2.0 TDI[18] R4 2,0 l (1968 cm³), DOHCturbo wtrysk bezpośredni 81,00 mm × 95,50 mm 18,5:1 140 KM (103 kW) przy 4000 obr./min 320 Nm przy 1750–2500 obr./min 9,8 s 209 km/h
2.0 TDI[20] R4 2,0 l (1968 cm³), DOHCturbo wtrysk bezpośredni 81,00 mm × 95,50 mm 18,0:1 170 KM (125 kW) przy 4200 obr./min 350 Nm przy 1800–2500 obr./min 8,7 s 223 km/h
Silnik gazowy (CNG):
1.4 TSI EcoFuel [21] R4 1,4 l (1390 cm³), DOHC, turbo wtrysk bezpośredni 76,50 mm × 75,60 mm 10,0:1 150 KM (110 kW) przy 5500 obr./min 220 Nm przy 1500–4500 obr./min 9,8 s 213 km/h

 

Siódma generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat VII
(B7)
Ilustracja
Volkswagen Passat VII
Inne nazwy Volkswagen Magotan
Producent Volkswagen
Projektant Klaus Bischoff
Walter de Silva
Zaprezentowany Paris Motor Show 2010
Okres produkcji 2010 – 2014
Miejsce produkcji Niemcy Emden
Poprzednik Volkswagen Passat VI
Następca Volkswagen Passat VIII
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 5 i 6-biegowa manualna
6 i 7-biegowa DSG
Napęd przedni
4Motion
Długość 4769 mm
kombi: 4771 mm
USA: 4870 mm
Szerokość 1820 mm
USA: 1834 mm
Wysokość 1474 mm
kombi: 1516 mm
USA: 1472 mm
Rozstaw osi 2712 mm
USA: 2802 mm
Masa własna 1440 - 1773 kg
Zbiornik paliwa 70 l
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 5 gwiazdek
Bagażnik sedan: 565 l
sedan 4Motion: 541 l
kombi: 603 - 1731 l
kombi 4Motion: 588 - 1716 l
USA: 450 - 529 l
Dane dodatkowe
Pokrewne Audi A4
Volkswagen CC
Konkurencja Ford Mondeo
Opel Insignia
Peugeot 508
Renault Laguna
Toyota Avensis
 
Volkswagen Passat VII - tył
 
Volkswagen Passat VII Variant
 
Volkswagen Passat VII Alltrack

Volkswagen Passat VII został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku[2][1].

Nie jest to de facto nowy model, lecz jedynie głęboko zmodernizowany poprzednik. W stosunku do modelu B6 zmieniona została stylistyka nadwozia, które otrzymało bardziej kanciaste linie. Przeprojektowany został pas przedni pojazdu oraz mocno zmodernizowane tylne lampy. Stylistycznie pojazd nawiązuje do obecnie produkowanej Jetta i Phaeton zastąpionego w 2015 Arteonem[2]. Wnętrze pojazdu pozostało w niemal niezmienionej formie. Poprawione zostały jedynie materiały wykończeniowe, przeprojektowano fotele przednie, a nad konsolą środkową umieszczono analogowy zegarek[1].

Pod koniec 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych w Tokio zaprezentowana została uterenowiona wersja pojazdu - Alltrack. Auto otrzymało zwiększony prześwit, napęd na cztery koła oraz plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki[22].

Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]

  • Trendline (S)
  • Comfortline (SE)
  • Highline (SEL)
  • Exclusive
  • Edition 40
  • 2012 Edition
  • Alltrack

W zależności od wersji wyposażeniowej pojazdu, auto wyposażone może być m.in. w system ABS i ESP, komplet poduszek powietrznychelektryczne sterowanie szybelektryczne sterowanie lusterek, wielofunkcyjną kierownicę, światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LEDświatła przeciwmgłowereflektory ksenonowetempomat, system nawigacji satelitarnejmonitorowania martwego pola, wspomagający parkowanie Park Assist, XDS, który przyhamowuje koło tracące przyczepność[1] oraz skórzaną kierownicę.

 

Ósma generacja[edytuj | edytuj kod]

Volkswagen Passat VIII
(B8)
Ilustracja
Volkswagen Passat B8 przed liftingiem
Inne nazwy Volkswagen Magotan
Producent Volkswagen
Zaprezentowany Poczdam 3 lipca 2014
Okres produkcji od 2014
Miejsce produkcji Niemcy Emden
Niemcy Zwickau
Algieria Relizane
Chińska Republika Ludowa Changchun
Poprzednik Volkswagen Passat VII
Dane techniczne
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
6 i 7-biegowa DSG
Napęd przedni
4Motion
Długość 4767 mm
Szerokość 1832 mm
Wysokość 1456 mm
kombi: 1477 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Masa własna 1367 - 1735 kg
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 5 gwiazdek
Bagażnik 586 - 1152 l
kombi: 650 - 1780 l
Dane dodatkowe
Pokrewne Škoda Superb
Audi A4
Konkurencja Ford Mondeo
Opel Insignia
Peugeot 508
Renault Talisman
 
Volkswagen Passat VIII - tył
 
Volkswagen Passat VIII Variant
 
Volkswagen Passat VIII Alltrack
 
Volkswagen Passat VIII po liftingu

Volkswagen Passat VIII został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany 3 lipca 2014 roku w Poczdamie.

Oficjalna prezentacja pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Samochód został zbudowany na bazie modułowej płyty MQB, która wykorzystana została do budowy m.in. Škody Superb III, Škody Octavia III oraz Volkswagena Golfa VII[23].

Auto otrzymało zupełnie nowy design, który jest poważniejszy i bardziej elegancki. Bok pojazdu stanowi jeden element stylistyczny dzięki wyrzeźbionej linii zaczynającej się z boku przednich reflektorów, a kończącej na tylnym błotniku. Z tyłu pojazdu umieszczone zostały światła wykonane w technologii LED w dwóch wersjach, z których ta lepsza posiada nowoczesne rozwiązanie - światła pozycyjne tworzą poziome paski, a po wciśnięciu hamulca w ich miejscu pojawiają się paski pionowe. Wnętrze pojazdu przypomina wnętrze Octavii III w wersji Elegance, do której wstawione zostały inne zegary, poprzeczny pas nawiewów i kierownica z Golfa VII[24].

W październiku 2014 roku, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, zaprezentowano hybrydową odmianę Passata o nazwie GTE. W układzie napędowym zastosowano benzynowy silnik 1.4 l TSI o mocy 156 KM. Motor wspomagany jest silnikiem elektrycznym rozwijającym 115 KM i 400 Nm momentu obrotowego[25].

W lutym 2015 roku zaprezentowano uterenowioną odmianę Alltrack. Pojazd otrzymał podwyższone o 27,5 mm zawieszenie, plastikowe nakładki na nadkola i progi oraz osłony podwozia ze stali nierdzewnej. Pojazd występuje wyłącznie z napędem 4motion realizowanym przez sprzęgło Haldex[26].

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2015 auto zajęło 1. pozycję, wyprzedzając z wynikiem 248 punktów Citroëna C4 Cactus oraz Mercedesa W205[27].

Lifting[edytuj | edytuj kod]

6 lutego 2019 roku zaprezentowano wersję po liftingu, w ramach którego przemodelowano przedni zderzak, wypełnienie tylnych lamp, a także kokpit i koło kierownicy[28].

Wersje wyposażeniowe[edytuj | edytuj kod]

  • Trendline
  • Comfortline
  • Highline
  • R-Line
  • Alltrack

Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. system ABS i ESP z ASRMSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy, system automatycznego hamowania po kolizji, system wykrywający zmęczenie kierowcy, system monitorujący ciśnienie w oponach, komplet poduszek powietrznychelektryczne sterowanie szyb i elektryczne sterowanie lusterekświatła do jazdy dziennej oraz tylne lampy wykonane w technologii LED, fotele przednie z regulacją wysokości, trójramienną skórzaną kierownicę, zamek centralny, system bezkluczykowy, elektromechaniczny hamulec postojowy, trzystrefową klimatyzację automatyczną, komputer pokładowy, 8-głośnikowy system radiowy z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym z CD, MP3, SD i AUX, system start&stop, czujnik deszczu, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście[23].

W zależności od wybranej wersji wyposażeniowej pojazd doposażyć można m.in. w światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, możliwość wyboru jednego z pięciu trybów jazdy, w pełnie regulowane zawieszenie adaptacyjne DCC, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele przednie z regulacją odcinka lędźwiowego, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę, czujniki parkowania, czujnik zmierzchu, skórzaną tapicerkę, aktywny tempomat z możliwością regulacji odległości od poprzedzającego pojazdu, w pełni wykonane z diod LED reflektory przednie, system nawigacji satelitarnesystem rozpoznawania znaków drogowych, elektrycznie regulowaną roletę przeciwsłoneczną dla tylnej szyby, wentylowane przednie fotele, podgrzewane koło kierownicy, system Park Assist z asystentem parkowania z przyczepą, instalację telefoniczną Bluetooth/USB, ogrzewanie postojowe, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, wyświetlacz HUD oraz kamerę cofania[23][29].

Silniki[edytuj | edytuj kod]

Silnik Pojemność
skokowa
[cm³]
Typ
silnika
Moc maksymalna
KM (kW) przy obr/min
Maks. moment
obrotowy [Nm]
przy obr/min
Silniki benzynowe:
1.4 TSI BlueMotion 1395 R4 125 (92)/b.d. 200/b.d.
1.4 TSI ACT BlueMotion 1395 R4 150 (110)/b.d. 250/b.d.
1.8 TSI BlueMotion 1798 R4 180 (132)/b.d. 320 Nm przy 1450–3900 obr./min[30]

250 Nm przy 1250-5000 obr./min[31][32]

2.0 TSI BlueMotion 1984 R4 220 (162) przy 4500 obr./min. 350 Nm przy 1500–4400 obr./min
2.0 TSI BlueMotion 1984 R4 280 (205)/b.d. 350 Nm przy 1500–4400 obr./min
Silniki wysokoprężne:
1.6 TDI BlueMotion 1598 R4 120 (88)/b.d. 250/b.d.
2.0 TDI BlueMotion 1968 R4 150 (110)/b.d. 340/b.d.
2.0 TDI SCR BlueMotion 1968 R4 190 (140)/b.d. 400/b.d.
2.0 TDI SCR BlueMotion 1968 R4 240 (177)/b.d. 500/b.d.

 

Volkswagen Passat NMS[edytuj | edytuj kod]

 
Volkswagen Passat NMS I
 
Volkswagen Passat NMS II

W 2011 roku Volkswagen postanowił opracować drugą wersję siódmej generacji Passata specjalnie dla rynku Stanów Zjednoczonych i Chin pod przydomkiem Volkswagen Passat NMS, który pochodzi od fabrycznego określenia New Midsize Sedan. Jest to zupełnie inny model, który z europejskim Passatem B7 dzielił tylko nazwę i niektóre cechy wyglądu. Samochód jest znacznie dłuższy, ma większą przestrzeń z tyłu i bardziej zachowawczo stylizowany kokpit. Samochód oferowano w USA z inną gamą silników. Poza Ameryką Północną, Passat NMS był oferowany także w Chinach[33].

W październiku 2018 roku przedstawiono drugą generację Passata NMS, która w jeszcze większym stopniu różni się od oferowanego w Europie od 2014 roku Passata ósmej generacji. Samochód zyskał zupełnie inną sylwetkę, na czele z chromowanym pasem przednim i wyraźnymi przetłoczeniami na linii bocznej. Drugie wcielenie jest jeszcze dłuższe i szersze od poprzednika i ponownie oferowane jest zarówno w USA, jak i Chinach[34].